Організація навчального процесу

Організація навчального процесу є у всіх навчальних установах. Це стосується і шкіл, і вищих навчальних закладів. Законодавством регулюється організація навчального процесу через відповідні положення. У школі існує своя організація, в інших освітніх закладах – своя, але усі вони мають подібні схеми та основу.

Різні вчені подають різні варіанти організації навчального процесу. Найпоширенішими є наступні:

  • навчальні заняття;
  • практична підготовка;
  • самостійна робота;
  • контрольні заходи.

Загалом – основною і провідною формою організації навчального процесу є лекція (урок). Ця форма дозволяє подати основний матеріал, кістяк знань, охопити найголовніші моменти. Це найоб’ємніша і водночас найоптимальніша форма організації навчання.

Загалом, під час уроків використовується дуже багато форм навчання. Вони дозволяють максимально влучно донести до слухачів суть навчального матеріалу. У ВНЗ теж використовують аналогічні форми організації навчального процесу.

З інтеграцією в освітній навчальний та науковий простір актуальним є питання кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Вона передбачає ряд відмінних особливостей від нашої класичної форми. Зокрема, перехід від освітно-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» до «Магістра», тим самим, виключаючи ОКР «Спеціаліст». Наразі більшість університетів прийняли відповідну систему організації навчального процесу і ввели в життя, частина ж поки що працює за принципом “і вашим і нашим”, тобто поєднує обидві кваліфікаційні форми навчання. Нова система навчання також передбачає зменшення лекційного курсу, натомість збільшення практики, навчального стажування та збільшення годин для самопідготовки. Загалом навчання поділено на кредитні модулі. Після закінчення кожного модуля передбачена комплексна контрольна робота (ККР). Також всі студенти навчаються згідно індивідуально плану підготовки фахівця.

Загалом організація – важлива частина будь-якого процесу. Вона дозволяє структурувати, упорядкувати матеріал для успішного досягнення поставлених цілей. Але особливо це важливо у навчально-виховному процесі, адже від цього залежить потенціал майбутніх фахівців країни.

І на закінчення, пропонуємо переглянути абсолютну нову форму організації навчального процесу. Вона поки що є в тестовому варіанті. Але результати якої уже є вражаючими. Ця форма навчального процесу несе назву: “Проектно-орієнтоване навчання”. І охоплює як школу, так і вищі навчальні заклади. Що особливо є приємним, так це те, що одним із засновників цього напрямку в навчанні є український учитель Пауль Пшеничка, а всесвітня освітня організація TED, внесла його до списку найкращих вчителів світу.

Надзвичайно цікава і корисна лекція про “Проектно-орієнтоване навчання” від Пауля Пшенички:

Напишіть відгук

Зв'язок
Закрити

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Тема

Повідомлення